Ve všech zemích Afriky zajistíme jak pronájem aut s řidičem, tak i bez řidiče, pokud to místní předpisy dovolují a je to bezpečné.
Doprava : mezinárodní lety - KLM, BA, trajekt West Med Ferries, lze cestovat vlakem mezi Oranem, Algiers, Constantine a Anaba, vlaky také jezdí na jih do Bécher a z Constantine do Touggourt. Jezdí tu i dálkové autobusy, jsou pohodlné, spolehlivé ale drahé, musíte si udělat předem rezervaci, pokud chcete jet Tamanrasset. Stopování není v současné době bezpečné. Pokud si půjčíte auto, musíte mít mezinárodní řidičský průkaz a obvykle se vyžaduje tzv. carnet de passage. Silnice jsou v celkem dobrém stavu, pokud cestujete přes Saharu, musíte mít dostatek pohonných hmot a vody. Půjčení auta zařizují hotely a státní cestovní agentura ONAT.
Přímé lety jsou možné z Paříže, Londýna Lisabonu, také z Addis Ababa, Brazzaville-Kongo, Harare, Johannesburgu, Kinshasy a Windhoeku. Jediná otevřená hranice je s Namibií - přechod Santa Clara z Oshikango (Namibie) nebo Calai z Rundu. Ostatní hraniční přechody jsou oficiálně uzavřené, ale je tu mnoho ilegálních přechodů (např. Dilolo - Luau- diamanty atd.).
Existuje zde vnitrostátní letecká doprava mezi Cotonou, Parakou, Djougu, Kandi. Lze si také pronajmout malá letadla. Vlaky jezdí mezi Bohicon, Savé and Parakou. Cesta z Cotonou do Parakou trvá asi 13 hodin. Taxi jsou k dispozici ve větších městech, minibusy a buš taxi jsou hlavním dopravním prostředkem v zemi. Silnice jsou v celkem dobrém stavu, některé z nich jsou částečně opravované. Jezdí se po pravé straně, místní firmy nabízejí v Cotonou pronájem aut, je potřeba mezinárodní řidičský průkaz.
Letecká společnost Air Botswana zajišťuje vnitrostátní spojení mezi Gabarone, Maunem, Francistownem, Kasane a Limpopo Valley. Létá i do Harare a Windhoeku. Většina silnic je prašných a nezpevněných, ale důležitá severojižní spojnice je sjízdná za jakéhokoliv počasí. Ve městech je k dispozici taxi služba. Železnice spojuje Francistown, Gabarone a Lobatse. Na výběr jsou tři různé třídy, včetně spacích vagonů. Železnice byla dříve v majetku Zimbabwe, nyní ji převzala Botswana. Busy a minibusy jezdí hlavně ve východní části země mezi velkými městy, ale jízdní řády jsou nepravidelné. Lze ...
V plánu je výstavba 2.700 km dlouhé železniční tratě z Burkina Faso - z města Kaya do Pobřeží slonoviny do Abidjanu. Trať by měla sloužit jak nákladní tak osobní dopravě.
Doprava: nevalné služby na domácích linkách nabízí AirTchad, spojují N´Djaména a Moundou, Sarh a Abéché. Hlavní způsob dopravy po zemi jsou nákladní auta a dodávky. Autobusy jezdí mezi N´Djaména, Sarh a Mao.
Doprava - Demokratická republika Kongo
Doprava : létá sem Air France a KLM. Domácí přelety jsou zavedeny z Kinhasy do velkých měst, za lety se platí v cizí měně. Operátor Hewa Bora Airways má malá letadla. Mezinárodní letiště jsou v Kinshasa, Kisangani, Gbadolite, Lumumbashi a Goma, je tu 210 místních letišť, z nich 104 se zpevněnou přistávací plochou. Hlavní železniční trať spojuje Lumumbashi a Ilebo, s odbočkou do Kalemie přes Kabalo a Kisangani. Po řece Kongo plují lodi z Kinhasy do Kisangani, na které můžete nastoupit v Lisala nebo Bumba. Pokud nejste omezeni časem, je to dobrý způsob, jak poznat zemi. Neexistuje jízdní řád a lodím často dojdou pohonné hmoty, nebo uvíznou na mělčinách. Jídlo cestujícím prodávají místní obyvatelé, kteří připlouvají na svých pirogách a jsou na řece existenčně závislí. Autobusy jezdí mezi městy, ale jsou nespolehlivé a velmi přeplněné.
Doprava Do země létá mnoho společností, letecká doprava funguje i vnitrostátně, Egyptair nabízí lety mezi Cairo, Alexandrií, Luxorem, Abu Simbel, Hurgada, Sharm-el Sheik, Oasis, Air Sinai a dále lety z Cairo do Sharm el Sheik, Taba, Luxor, Ras El Nakab a Eilat. Vlaky všech tříd jezdí v Egyptě mezi velkými městy, studenti mají slevy. Také tu funguje meziměstská autobusová doprava, včetně linek na Sinai. Trajekty spojují Egypt se Súdánem, Jižní Sinaií a Jordánskem, Sharm el Sheik a Hurgadou.
Doprava je v zemi velmi řídká a obtížná, není zde železnice a cesty ve špatném stavu. Hlavní město má mezinárodní letiště.
Nejčastější a nejjednodušší doprava do Etiopie je letecká. Při odletu z Addis Ababy se platí letištní poplatek 20 USD. Rozmáhají se příjezdy turistů vlastními nebo jinde v Africe najatými terénními vozy jedoucími z Keni do Súdánu nebo opačně. Podle striktních předpisů, které se ne vždy dodržují, musí turista v dostatečném předstihu napsat žádost na Road Transport Authority v Addis Ababě (P.O.Box 2504, fax 510 715. tel.: 156 338, 510 244), v níž uvede oba hraniční přechody (příjezdu a výjezdu), dobu, po kterou se v Etiopii zdrží, SPZ, číslo motoru a šasi.
Základem jihoafrického dopravního systému jsou státní železnice, sloužící především dopravě surovin a výrobků. Tři čtvrtiny již byly elektrifikovány, ostatní tratě zabezpečují dieselové lokomotivy. Rozsáhlá je i automobilová a autobusová doprava, která využívá především zpevněných silnic, tvořících asi 1/3 celkové délky sítě zejména v nejprůmyslovějších oblastech země. Vodní doprava je omezena na námořní, protože jihoafrické řeky nejsou splavné. Námořní doprava je rovněž ve vlastnictví státu a největším osobním přístavem Durban a nově vybudovaný přístavní komplex Richard´s Bay. Kromě ...
V zemi jsou dvě mezinárodní letiště. V Nairobi je to Jomo Kenyatta International Airport (využívají ho větší evropské společnosti) a v Mombase Moi International Airport. Po silnici je vstup do země možný z území Ugandy nebo Tanzánie, z Etiopie a Somálska se vstup na keňské území důrazně nedoporučuje z bezpečnostních důvodů a také proto, že je nutno použít terénní automobil kvůli špatné sjízdnosti. Železnicí je země přístupná z Ugandy nebo z Tanzánie. Lodí je možné se dostat do námořního přístavu v Mombase nebo do jezerního přístavu Kisumu na Viktoriině jezeře. Vzhledem ke stáří a stav ...
Denní lety se South African Airways z Johannesburgu na letiště Moshoeshoe - 18 km od Maseru. Místní letiště pro malá letadla se nachází na Quach´s Nek. Nejbližší přístav je Durban v Jihoafrické republice. Vnitřní doprava: Silniční síť je velmi málo rozvinutá, většina cest má štěrkový povrch. Pouze hlavní silnice vedoucí ze severu na západní a jižní hranici je asfaltová. Na ostatních cestách se neobejdete bez auta 4x4, zejména když prší a cesty jsou špatně průjezdné. Na kratší přepravu jsou vhodné minibusy. Autobusy jezdí mezi městy, ale jsou pomalé a nemají pevné jízdní řády. Jezdí se vl ...
Většina evropských aerolinek létá do Tripoli (British Airways, Alitalia, Air France) a Point Afrique, létá do Sebha.
Pouze asi 10% silnic je zpevněných, dvě úzkorozchodné železnice spojují města ve vnitrozemí s pobřežím. Největší význam má námořní doprava s hlavními přístavy Toamasina, Mahajanga a Antsiranana. Důležité služby poskytuje mezinárodní i vnitrostátní letecké spojení (50 letišť s pravidelným spojením). Jediná významná doprava je letecká. Z Evropy nejlépe z Paříže. Letištní poplatek je 15 USD pro vnitrostátní a 30 USD pro mezinárodní lety, ale bývá zahrnut do ceny letenky.
Letecké spojení zajišťují čtyři letiště, nové mezinárodní letiště bylo postaveno v r. 1975 v Lilongwe, v centrální oblasti země. Národní aerolinie Air Malawi létají do Blantyre, Johannesburgu, Harare, Lusaky, Dar es Salaamu a Nairobi. Mezinárodní spojení se zemí zajišťují také Aero Zambia, Air Tanzania, Air Zimbabwe, British Airways a další. Dopravní systém je nedostatečný a většina silnic je nezpevněná. Železnice sice spojuje zemi s mozambickými přístavy Beira Nacala, ale v 80. letech byla v důsledku mozambické občanské války mimo provoz. Malawi proto vynakládá přes 40% svého hrubého národ ...
Do Maroka se dá snadno dostat letecky z Prahy. V Maroku existuje také síť veřejné dopravy a na jednotlivá místa se dá dostat po silnicích.
Stará železnice není provozována, veškerou dopravu zajišťují automobily, které mají k dispozici velmi dobrou síť převážně zpevněných silnic. Není nutný mezinárodní řidičský průkaz, při pronájmu automobilu musí být řidiči nejméně 23 let, jezdí se vlevo. Omezení rychlosti v osadách 50km/h, mimo 80km/h. Pro hospodářství země je nejdůležitější námořní doprava s významným přístavem Port Louis na severozápadě ostrova odkud jezdí také výletní lodě. Mezinárodní letiště v Plaisance na jihozápadě ostrova slouží rychle rostoucímu cestovnímu ruchu. Ostrovy mají dobře fungující síť autobusové dopravy. Pr ...
Do Mozambiku se můžete dostat letecky buď přímo nebo z JAR, po silnici N4 východně od Pretorie do Komatipoort / Ressano Garcia - hraniční přechod, pak do Maputo. Silnice bývají někdy plné. Cesta po EN1 na severozápad podél pobřeží do Xai-Xai, odbočka do Praia do Bilene, 150 km dále do Macia, pak dále podél pobřeží do Praia do Tofo - stav silnic se mění.
Letecká společnost Air Namibia nabízí lety z Londýna do Windhoeku třikrát týdně, létá sem i Lufthansa a South African Airways. Všechna větší města Namibie mají letiště s registrovanými přistávacími plochami.
Místní aerolinky mají lety mezi Malabo a Bata každý den kromě neděle. Veřejná doprava na pevnině - minibusy podél pobřeží mezi Bata, Mbini, Acalayonga mezi Bata a Ebebiyin, buš taxi jsou k dispozici mezi Bata a Mongomo a Bata a Evinayong. V Bioko jezdí buš taxi mezi Malabo, Luba a Riaba. Nenabízí se tu pronájmy aut.
Doprava - Středoafrická republika
Můžete použít trajekt po řece z Bangui do dalších měst, které leží na na řece Ubangi, je to také zajímavý způsob dopravy z Brazaville v Kongu. Autobusy jsou sice levné, ale přeplněné, místní autobusy jezdí mezi hlavními městy, oblíbený způsob dopravy je stopování náklaďáků, které jezdí mezi městy, ale očekává se placení za tuto službu.
Doprava - Svazijsko / Eswatini
Mezistátní dopravu zajišťují především národní aerolinie společnost Swaziland Airlink. Mezinárodní letiště je v Matsapě nedaleko Lobamby a v zemi je celá řada malých přistávacích ploch. Z Johannesburgu sem přilétá letadlo dvakrát denně. V celé zemi je k dispozici spojení autobusové, minibusy a taxislužbou. Největší sídla jsou propojena celkem dobrými silnicemi, ale většina ostatních nemá zpevněný povrch. Jediná železnice spojuje Svazijsko s Mozambikem.
Vzrůstá význam cestovního ruchu, ročně navštíví zemi přes 450 000 návštěvníků (safari). Místní aerolinie Air Tanzania zajišťují spojení se světem z mezinárodního letiště v Dar es Salaamu spolu s leteckými společnostmi KLM, British Airways, South African Airways aj. Železniční trať spojuje hlavní přístav Dar es Salaam s oběma velkými jezery a Zambií. Železniční spojení je také mezi Tanzanií a Keňou, dostat se po ní můžete i do Kigoma na jezeře Tanganyika a do Mwazy na Viktoriině jezeře. Silniční spojení existuje mezi Keňou, Zambií, Malawi, Mozambikem (je nutné použít vnitrozemskou cestu, ...
V Togo je asi 575 km železnic, včetně 2 hlavních tahů, jedna tra´t vede z Lomé do vnitorzemí a druhá podél pobřeží z Lomé do Beninu. Bohužel vlaky již nepřeváží cestující a vozí pouze cement a fosfáty z dolů do přístavu Kpeme.
Oblíbeným dopravním prostředkem v Kampale je boda boda - motocyklové taxi. Lze používat i systém Safeboda.com, který vybavuje řidiče helmami a reflexními vestami.
Tazara železnice (také nazývaná Uhuru railway) a Tamzam železnice byly dokončeny v roce 1975 a mají délku 1.870 km z Dar es Salaam do Kapiri Mposhi. Tazara Express odjíždí z Kapiri Mposhi v úterý a v pátek odpoledne v 15.00, ale je třeba se připravit na zpoždění, jsou tu tři třídy (první třída cca 200.000 kwacha), v první třídě jsou 4 lehátka a ženy a muži nesmějí být v jednom kupé. Vlak vyjede až do výšky 1.789 m u Mbeya, pak projíždí Selous, teoreticky se dostanete do Dar es Salaam za 48 hodin. V restauračním voze nabízejí typická africká jídla nshima, po cestě prodávají ženy a děti jídlo.
Hlavní letiště v Harare slouží mezinárodní a s dalšími pěti letišti i pravidelné vnitrostátní dopravě. Letecké spojení zajišťují Air Zimbabwe, South African Airways a další letecké společnosti. Země má výbornou železniční síť, která ji spojuje se všemi sousedními zeměmi a zejména blízkými mozambickými přístavy, sloužícími zahraničnímu obchodu. Silniční síť je méně kvalitní do Mozambiku a Botswany, do JAR a Zambie je přístup po silnici velmi dobrý. Na jezeře Kariba jezdí trajekty.
TEXTOVÉ MENU: | ÚVODNÍ STRÁNKA | AKTUALITY | UBYTOVÁNÍ | ZÁJEZDY | INFORMACE | KE STAŽENÍ | ZÁJEZD NA MÍRU | RECENZE | DOTAZY | O SPOLEČNOSTI | KONTAKT
Copyright 2008-2025:
Copyright © 2024 STELLA travel, všechna práva vyhrazena